#Indahnya JalanNya

alhamdulillah..alhamdulillah.
:)
oh ye..sedap x lagu kat blog kite tu? tajuk die Rapuh by Opick.
for the first time dengar mmg terasa. mmg..selama ni aku terlalu sayangkan manusia lebih dari menyayangi.mencintai pemilik nyawaku.pencipta alam semesta.aku alpa akan tanggungjawabku sebagai khalifah di muka bumi Allah ni. alhamdulillah.aku bersyukur..walaupon aku telah tinggalkan bumi tarbiyyah..bumi barakah. Maahad ahmadi,Gemencheh.. aku masih lagi mampu untuk terus berjalan dengan jalan Islam. walaupon kadang2 aku lalai. aku alpa. tapi aku masih lagi dapat merasai nikmat islam itu. 

setiap apa yang terjadi.pasti ada hikmahnya. begitu juga ketentuan hidup aku.
aku tahu.ramai yg pertikaikan.malah ramai yg pandang enteng.xlupa juga yg memberi sokongan.atas keputusan aku untuk tidak meneruskan STAM sebagai sijil aku sebelum melangkah jauh ke alam degree.. aku bukan xnak belajar ilmu agama tu dgn lebih tinggi..tapi..aku lebih kenal diri aku sendiri.. aku xpandai arab..sikit-sikit boleh la aku takut aku akan kecundang nanti..
jadi keputusan aku tanpa aku rancang.aku jalan ikut hati. aku amik teknologi maklumat. jauh lari. dari kos agama pergi ke IT. basic IT aku mmg xde. ZERO . tapi aku tabahkan. keputusan aku da buat. alhamdulillah. sampai sekarang aku masih mampu terus kan sebagai student IT.(walaupon pelbagai cabaran yg kne aku hadapi) 
kadang2 bila jalan yg xpasti tu.bila kite mnta pertolongan Allah..pasti tu yg terbaik.
sekali lagi aku mengucapkan syukur sebab aku di campakkan di pulau yg penuh dengan warna warni Islam. aku dapat rase lagi biah solehah di sini. Di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS).
malah..aku di kurniakan kawan2 yg baik.solehah.dan comel. 
mereka yang banyak bantu aku.
ye..pada mulanya..mase sem 1 aku ni agak penyombong.aku cuma kawan atau bergaul rapat dengan housemate dan classmate je. kawan2 yg lain semua kurenggg.. kenal2 gitu je. aku ni macam serius sikit muka. huhu .(sebenarnya ade masalah lain. tp it personal)hehehe..
tapi..tapi..dan tapi..
mase sem 2!!!

haaaaa... aku berubah sikit! eh..macam byk je.. 
aku friendly sikit. sampai ade segelintir perasan. huhuhu
haa..ni la diantara yg jumpa aku secara amat lah menakutkan.(mcm aku ni ade wat kes besar la masa tu).. hahaha.padahal dyrg tye..asal aku berubah!

tapi..aku senang.. xsangka ade juga yg perhatian pasal perubahan aku..thanks ye iffah,syaza n lain2..

ramai lagi sweet heart2 aku yg mewarnakan hidup aku selama setahun ni..dierang la buat aku gelak..buat aku menangis..buat aku lapar..buat aku xtido malam.buat aku marah. buat aku sakit hati..tapi semua tu aku xpernah makan hati..(time kene tu makan la hati)
tapi da jadi satu kenangan daa..

ye la.. sekali kita menjalinkan sebuah rantai ukhuwwah walaupon terpisah beribu batu kite tetap kawan selamanya. ;) 

dengan nama Allah..dan kehendakNya aku sayangkan kalian. 
semoga tali persahabatan kita akan berterusan walaupon aku dah xde kat dunia ni. janji taw. 

ni gambar2 dyrang..xsemua..tapi ni lah kenangan aku.
pengubat rindu.. :)




==========================================
 ni time explorace ! sonok..sebab aku kenekan korang! cacing~~ hehehe







 barang amanahnye... KATAK!!!! (nasib aku yg handle.xde la kene pegang) (^_^)





 huhu..ok la..ni jela..banyak lagi.. next time k.. kalau nk sangat nengok amik hard disk aku ni..huhu

moral tok aku : When you make the biggest mistake ever, something good comes from it! 

aku pon da ngntuk ni. nk beradu dulu..sebab esok kene belajar kete lagi..huhuhu.. k la.. salam. <3

Comments

Popular Posts